Модельний підхід в управлінні адаптацією першокласників

 


Процес адаптації першокласників до школи є складним і, одночасно, одним з найважливіших процесів у системі освіти. Важливість даного процесу визначається не тільки його впливом на всю подальшу освітню діяльність учня щодо здобуття освіти і його становлення як професіонала, а також і на формування класного колектива як складової освітнього середовища, яке впливатиме на інших учнів і здійснювати реверсний вплив на самого першокласника. Процес адаптації першокласників детермінується як зовнішніми, так і внутрішніми чинниками: рівень організації психолого-педагогічного супроводу, професіоналізм команди супроводу адаптації, рівень готовності самої дитини до навчання в школі, умови її виховання у дошкільний період і багато інших факторів.

Даний процес є одним з найскладніших процесів в житті кожного учня. Він включає психологічну і психофізіологічну сферу дитини. Учень потрапляє у нове для себе середовище, яке за суттю є революційним для нього і принципово змінює його соціальну роль, його ментальну сферу, значно підвищує рівень відповідальності за власні вчинки і результати діяльності. Від успішності і швидкості пристосування учня до регламенту і принципів освітнього середовища залежать формування його навчаьлно-пізнавальної мотивації, профільна орієнтація, соціальні якості майбутнього громадянина суспільства.

Українські вчені і педагоги-практики приділяють значну увагу адаптації молодших школярів до навчання і концентрують на даному процесі чималі зусилля. У науковій літературі ми знаходимо значну кількість підходів і прийомів спрямованих на підвищення ефективності адаптаційних процесів у початковій школі. Концепція «Нової української школи» створює максимально ефективні нормативні умови для успішної адаптації першокласників і формулює методичні рекомендації для закладів освіти та учителів перших класів. Проте, на успішність даного процесу впливає безліч суб’єктивних факторів, які не можуть бути вирішеними універсальними підходами і потребують персоніфікованого підходу до кожної дитини з урахуванням специфічних умов кожного навчального закладу і кожного конкретного випадку. А реалізувати персоніфікацію може тільки учитель у кожному конкретному класі і спеціально дібраними для цього методами. Одночасно, навчальне, психологічне, фізичне навантаження на початку навчального року часто створюють умови, за яких учителю важко своєчасно помічати появу небажаних відхилів і тенденцій в адаптації окремих учнів для корекції. Таким чином, є наявна актуальна потреба у розробленні додаткових методів щодо супроводу адаптації учнів  засобами модельно-корекційної діяльності вчителя. 

В ході наукових досліджень нами було розроблено модель першокласника, використання якої чуттєво спрощує діяльність учителя в першому півріччі першого класу:
Модель є автоматизованою і учитель лише оцінює кожного учня за детально розробленими критеріями. Ви можете побачити результати такого оцінювання
Виставлені оцінки автоматично зафарбовуються у відповідні кольори, що формує кольорову діаграму(вертикально) по кожному учню і (горизонтально) рівень досягнення класу за кожним критерієм.

Візуалізація критеріїв по класу

Візуалізація факторів по класу


Візуалізація факторів для кожного учня

Готові відповідати на запитання і співпрацювати
ilanishpal@gmail.com


Комментариев нет:

Отправить комментарий